Efter att ha tagit in en ny vd från Telenor kommer nu Dustins nästa rekrytering från operatörsledet, när Caroline Johansson från Tele2 blir ny nordisk marknadsdirektör, en roll som tidigare innehafts av Stefan von Stein.

Caroline Johansson kommer också att sitta i Dustins koncernledning. Totalt har hon varit sju år på Tele2, senast i rollen som varumärkes- och marknadschef. Det nya Dustinuppdraget drar igång den 17 juli.

– Dustin är ett väldigt spännande företag. Rekryteringen av mig är ett led i att utveckla deras nya marknadsorganisation. Det ska bli riktigt kul att ta med min kunskap från Tele2 och hur vi har utvecklat vårt koncept, säger hon och ser fram emot att få fortsätta Dustins nordiska expansion.

– Det blir en jätteutmaning att stärka Dustin i de nordiska länderna. Det ska också bli roligt att lämna operatörsvärlden för it-branschen, med mycket entreprenöriella och bra kärnvärderingar.

Vad har du för bild av Dustin sedan tidigare och hur ser dina tankar ut inför det nya uppdraget?

– Det bästa sättet att bygga ett varumärke är genom kulturen och de som jobbar där. Jag har fåt ett väldigt bra intryck av Dustin, som har varit både konkurrent och återförsäljare för oss på Tele2.

För Stefan von Stein väntar nu ett mer renodlat uppdrag, när han tar över Dustins konsumentdel Dustin Home.

– Jag, jag kommer att vara nordisk chef för Dustin Home, och ett tag framöver även tillförordnad chef för produktorganisationen, tills vi har hittat en efterträdare där, säger han.

I den senare rollen ersätter han temporärt Anders Lindquist, som har gått till Media Markt, där han kommer att jobba med kedjans it-produkter. Men tanken är att Dustin inom kort ska ha en ny chef för produktorganisationen.