Det kanske kan behövas när omsättningen för första kvartalet 2012 sjunker med 9 procent till 264,9 miljoner kronor jämfört med 290,1 miljoner kronor samma period året före.

Rörelseresultatet landade på 92,6 miljoner kronor jämfört med 99,3 miljoner kronor samma kvartal 2011. För att bättra på siffrorna i framtiden har Nordnet utlyst 2012 till det år som tänker få, som man säger, branschens nöjdaste kunder.

För att nå dit tänker företaget arbeta brett med allt från små och smarta uppdateringar på hemsidan, till stora kundevenemang med sparande på agendan.

För att få kunderna på bättre humör har Nordnet också lanserat en helt digitaliserad nykundsprocess under kvartalet. Med den processen ska det gå att kunna bli kund med hjälp av bank-id och helt utan papperskrångel.

Enligt Nordnets tillförordnade vd Jacob Kaplan är det faktum att bolaget utsågs till årets bank/börsmäklare i Danmark för fjärde året i följd, ett bevis för att bolaget fokus på kundnöjdhet slagit väl ut.

Håkan Nyberg, Nordnets nya vd sedan en tid tillbaka, tillträder sitt nya jobb senast den 1 september i år.