CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

It-bolagen tar fajten
med reklambyråerna


- Computer Sweden:

Red Hat öppnar nätbutik


- Computer Sweden:

Sök för antikviteter
en oväntad succé


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag

Silicon Valley
Idag (lokal tid)
12°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

IFS förbättrar konsultmarginalen


- Computer Sweden:

Nya konkurrensen: reklambyråerna


- Computer Sweden:

Intel slår förväntningarna


- IT24:

Nedbantat Dell storsatsar på kanalen

- Computer Sweden:

Vd ser it-chefer som framgångsfaktor



- IT24:

24-podden: "Det var en glädjens dag"


- IT24:

HP i gigantisk muthärva

- IT24:

Jeeves shoppar i Schweiz


- IT24:

Han tar över Ateas skolsatsning


- Computer Sweden:

Zebra Tech köper Motorola Solutions


- IT24:

Cdon på väg bort från Klarna


- Computer Sweden:

Mozilla utser tillfällig vd


- Computer Sweden:

Big data driver tillväxt för molnleverantörer

- IT24:

Ericssons strategichef lämnar


- IT24:

Ny Telenor-smäll - 850 tjänster ska bort


- Computer Sweden:

Infosys vd avgår


- IT24:

10-årig it-chef


- IT24:

Vinstvarning från Axis


- IT24:

Android regerar hos Telia

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb


- IT24:

På nytt jobb V 14


- IT24:

På nytt jobb V 13


Utvalda jobb

Utvalda whitepaper

DevOps krossar barriärerna
[guide] Backup på en kvart
Guide: Content Marketing

Vimmel

Kungen till kaffet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24