CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

IBM

IBM tillbakavisar
alla slaktrykten


- Computer Sweden:

polis telefon

Snart går det att ringa polisen


- Computer Sweden:

moln

Här är molnleverantörernas
bästa strategi – lugna kunderna


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag

Silicon Valley
Idag (lokal tid)
16°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Microsoft breddar blygsamt för Surface


- Computer Sweden:

USA-uppgifter: IBM skakas av slaktrykten


- IT24:

Qbranch tar SBAB mot molnet


- IT24:

Tieto förlänger med kommunal trio

- IT24:

Caperio svidar om


- IT24:

Cygate satsar stort på närodlad it


- IT24:

Precio slukar Fishbone


- IT24:

Ricoh tar klivet till 3d-utskrifter

- IT24:

Han blir ny partnerchef på OP5


- IT24:

Tradedoubler flyr Norge


- Computer Sweden:

Widespace passerar drömgräns


- IT24:

på nytt jobb

De är årets första jobbytare


- IT24:

Treägare har storförvärv på gång


- IT24:

Enfoprofil leder nytt Knowitbolag

- IT24:

Evry förser Munters med IFS


- IT24:

Ebay sparkar - och säljer företagsenhet


- Computer Sweden:

Joachim Wester

Miljonregn över Starcounter


- IT24:

Full fart när Smartsign intar Storbritannien


- IT24:

Ny försvarsaffär för IFS


- IT24:

Tele2 har hittat ny iot-partner

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

på nytt jobb

De är årets första jobbytare


- IT24:

De har bytt jobb över julen


- IT24:

De har bytt jobb


Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

Fyrkantiga moln säkrast?
Upprop: Är du cyberrobust?
Var #@%! är filen?

Vimmel

Microsoft vill peppa det techa könet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24