CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

ipad

Svenska skattepengar för
hundratals miljoner till Apple


- Computer Sweden:

nadella

Planen: ska slå ihop
alla Windows-system


- Computer Sweden:

spamkorg

Här är länderna som
skickar mest spam


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag
30°
Silicon Valley
Idag (lokal tid)
20°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter




- Computer Sweden:

Facebooks mobila succésiffror

- Computer Sweden:

Rajeev Suri

Nokia starkare än förväntat


- Computer Sweden:

Planen: ska slå ihop
alla Windows-system


- Computer Sweden:

Apple tackar Iphone
för ökad vinst


- Computer Sweden:

Verizon visar på succékvartal


- Computer Sweden:

Fortsatta förluster för AMD


- Computer Sweden:

Combitech backar efter minskad efterfrågan


- Computer Sweden:

Succésiffror för Ericsson


- Computer Sweden:

Copyswede: ”Vi har ett starkt stöd”


- Computer Sweden:

SAP tackar molnet
för fortsatt tillväxt


- Computer Sweden:

Eniro-chef får gå
efter fiaskorapport


- Computer Sweden:

It-företaget slår
marknadens förväntningar



- Computer Sweden:

Tivo bakom Comhem-ökning


- Computer Sweden:

Atea på offensiven
– trots hård marknad

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb


- IT24:

På nytt jobb V 23


- IT24:

Thobias Bergqvist.

På nytt jobb V 20


Rekryterar just nu

Utvalda whitepaper

HR + Mobilitet = sant
Säljavslut med molnet
Från klick till snack till affär

Vimmel

Jubileumssuccé för Nordic Game

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24