CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

"Jättarna gräver
sina egna gravar"


- Computer Sweden:

Så ska Take Care ta
hand om säkerheten


- Computer Sweden:

”Digitala agendan
behöver ett omtag”


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag

Silicon Valley
Idag (lokal tid)
12°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Han ska leda Dialects it-satsning


- IT24:

Rederi lägger till hos Idenet


- IT24:

comhem

Com Hem rensar i chefsledet


- IT24:

Qgroup rustar vidare

- IT24:

Hattrick för Elgiganten-Eddie


- Computer Sweden:

Förvärvsboom på prylinternet


- IT24:

Handlarna: Seqr är en tokflopp


- Computer Sweden:

Gasjätte ersätter Siebel med SAP

- Computer Sweden:

Molnflytten ökar takten


- IT24:

Hon blir Wimps nya affärsboss


- IT24:

Fredag är det nya svarta


- IT24:

Läropengar till Caperio


- IT24:

Nu öppnar Atea nästa friidrottsfönster


- IT24:

Romanowski tar över på Smartsign

- IT24:

King byter styrelseordförande


- IT24:

Nokia nära att sälja indisk fabrik


- Computer Sweden:

HP:s ex-vd Carly Fiorina hyser presidentplaner


- Computer Sweden:

Trådlösa nät tar fart


- Computer Sweden:

Miljardsmäll för Microsoft i Kina, enligt uppgifter


- Computer Sweden:

Tvist kring Tibcos storfusion avfärdad

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb vecka 47


- IT24:

Jobb

De har bytt jobb


- IT24:

De har bytt jobb vecka 41


Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

IT-säkerhetstrenderna 2014
Virtualisering-to-go
Sju krav på mejl i molnet

Vimmel

Fullsatt när årets HIT-bolag prisades

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24