CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

Små steg framåt
för svenska e-böcker


- Computer Sweden:

Henrik Boström

De sammanstrålar
för bättre dataanalys


- Computer Sweden:

volvo it

Åt vilket håll
rullar Volvo IT?


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag

Silicon Valley
Idag (lokal tid)
14°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Acronis mobiliserar i Sverige


- IT24:

Dustin passade Allra bäst


- IT24:

CSN söker stöd hos Barium


- Computer Sweden:

köp

Xerox säljer sin it-outsourcing

- IT24:

Atea snuvar Dustin på västlig jätteaffär


- IT24:

MSC:s vd lämnar


- IT24:

Phone Family drar i nödbromsen - ska stänga butiker


- Computer Sweden:

Åt vilket håll rullar Volvo IT?

- IT24:

Knowit kastar loss i Norge


- IDG.se:

Notch snuvar Jay Z och Beyoncé


- IT24:

DGC kliver in hos Göta Energi


- IT24:

Evry kör vidare hos Skatteverket


- IT24:

Telia

Konkurrensverket stämmer Telia


- IT24:

förvärv

Zenterio tar in 80 miljoner kronor

- IT24:

affärssystem

Loomis vässar affärsprocesserna med IFS


- IT24:

Istone lägger beslag på Saplication


- IT24:

Affärer

Tieto levererar molntjänster till SBAB


- IT24:

Consid fick napp i förvärvsfisket


- IT24:

Tidsplan satt för Evryaffären


- IT24:

Ny ALM-skalp för Sogeti hos Microsoft

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb


- IT24:

De har bytt jobb vecka 47


- IT24:

Jobb

De har bytt jobb


Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

5 enkla strategier för säkra API:er
Kontexten bygger kundupplevelsen
Gör företagets hela kunskapsbank sökbar

Vimmel

Microsoft vill peppa det techa könet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24