CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

Därför väljer Apple Lund


- Computer Sweden:

fiber

Fet fiber störst
för fast bredband


- Computer Sweden:

Salesforce

Salesforce hårdsatsar i Europa


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag

Silicon Valley
Idag (lokal tid)

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Microsoft vill peppa det techa könet


- IT24:

Säkerhetsbolag tar in 35 miljoner


- IT24:

Media Markt flyttar in hos Ingram Micro


- Computer Sweden:

Dustin: "Vi hade vuxit ur systemen"

- IT24:

Atea shoppar loss i Moss


- IT24:

Riskmiljoner till Apprl


- IT24:

Microsoft förgyller Dialects molnarbete


- Computer Sweden:

Infosys-chefer får sparken efter Apple-överdebitering

- Computer Sweden:

Europol bekämpar cyberbrott med Intel



- Computer Sweden:

Apple öppnar center i Lund


- Computer Sweden:

Hallå där Ulrika Holmbring....


- IT24:

Cygate och Telia förpackar jättens it


- IT24:

CGI sköter ärenden åt Uppsala

- Computer Sweden:

Salesforce hårdsatsar i Europa


- IT24:

Så vill Cybercom få säkra upphandlingar


- IT24:

Tele2 skrotar bindningstiderna


- Computer Sweden:

Här är Sveriges hetaste it-bolag


- Computer Sweden:

Hon petar Google från sökmotortronen


Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

Jobb

De har bytt jobb


- IT24:

De har bytt jobb vecka 41


- IT24:

De har bytt jobb vecka 39


Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

Mobil IT-säkerhet utan kompromisser
App app app... 20 API tips
Sju krav på mejl i molnet

Vimmel

De spanade in trender med Radar

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24