CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

"Outsourca mer,
men på rätt sätt"


- Computer Sweden:

Stor osäkerhet inför
nätmöte i Brasilien


- Computer Sweden:

De små spelen i fokus när
Microsoft vill få indiecredd


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag
10°
Silicon Valley
Idag (lokal tid)

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Unit4 Agresso hajar
galoppen med molnet

Så där ja...

2013-02-01 15:57

..ut med det i molnet bara.

Det är där framtidens mjukvarutjänster levereras. Inte som någon in-house-lösning.

Carlz

De verkar ha fattat det här med säkerhet

2013-02-01 16:56

vad jag förstår, garanterar de att data sparas i Sverige (om kunden vill det), de har högt säkerhetstänk mot åtkomst av kundens data, tom för deras egen supportpersonal och naturligtvis krypterade länkar till kunden.

Migrering från Agresso till nästa leverantör i framtiden har man tänkt på, liksom möjligheten till nödkörning lokalt hos kunden, NÄR deras moln skiter sig oavsett anledning.

Fler kunder borde ställa krav på sina molnleverantörer, få av dem ser ju dessa självklarheter (för kunden) som självklarheter (för leverantören).

Branschen har lång väg att att vandra.

AdrianS

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Telia tvärvänder - Arenastaden nästa


- IT24:

Glada miner på HiQ


- IT24:

En bit kvar för Telia


- IT24:

Ericsson svek

- Computer Sweden:

De små spelen i fokus när Microsoft vill få indiecredd


- Computer Sweden:

Säkerhetschef i dubbla roller


- IT24:

Tradedoublers vd kickas


- Computer Sweden:

Microsofts nya datacenter - ett riktigt monsterbygge

- IT24:

Socialstyrelsen köper Iphone från TDC


- IT24:

Rekordår för svensk spelförsäljning


- IT24:

SAP:s molnaffär lyfter


- IT24:

De har bytt jobb


- Computer Sweden:

Lundastudenter betalar kaffet med handflatan


- Computer Sweden:

Google missar förväntningarna

- Computer Sweden:

IBM tappar med sjunkande hårdvaruförsäljning


- IT24:

Decido Kompetensor köper Åhus Studiodata


- IT24:

Intels plattjakt kostar skjortan


- IT24:

Han sätter tryck på IP-Onlys försäljning


- IT24:

Nu säljer Ica Kjell & Company


- Computer Sweden:

Klarnas okända mångmiljonärer

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb


- IT24:

På nytt jobb V 15


- IT24:

På nytt jobb V 14


Utvalda jobb

Utvalda whitepaper

Säker API-strategi
Agil utveckling 2.0
Backup på en kvart

Vimmel

Kungen till kaffet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24