Dustins årliga mässa är fullbokad sedan strax före jul med ett 80-tal utställare och ett 100-tal varumärken, som kommer att visa upp sig under tre mässdagar i mars.

Det innebär att mässan blir minst lika stor som förra året.

Årets Dustin Expo följer annars samma tradition som inleddes förra året, med flera Sverigepremiärer av nya produkter. Som vanligt är mässan också förlagd till Globen Annexet i Stockholm och pågår i tre dagar.

Den stora trenden på mässan den 14-16 mars bland utställarna är annars Windows 8 surfplattor och vändbara Ultrabooks och för första gången på en mässa i Sverige visas Sony nya surfplatta Xperia Tablet Z, som sägs vara den tunnaste och lättaste plattan på marknaden med sina 6,9 mm och vikt på under 500 gram.

– Vi lägger Dustin Expo så nära i tiden med Cebit för att kunna visa upp nyheterna på marknaden. Därför blir också besökarna några av de absolut första i Sverige att se den nya mobilen HTC One med Sense-tv och Blinkfeed, där man kan se alla sociala flöden i realtid på skärmen, säger Caroline Johansson, nordisk marknadsdirektör på Dustin.

– Det är jätteroligt att intresset för mässan är så stort eftersom mässan är ett viktigt sammanhang för oss på Dustin och våra tillverkare att presentera sina nyheter och erbjuda sina tjänster. Både vi och våra partner ser det som ett mycket viktigt forum att personligen möta marknaden och våra kunder, säger Caroline Johansson.

– Att det är samma stora intresse för mässan från år till år visar bara styrkan i Dustin Expo. Den finns ingenting liknande i branschen och därför finns det ett stort utrymme för oss.

Liksom förra året räknar Dustin även i år med att mässan ska besökas av omkring 10 000 besökare under de tre dagar som mässan pågår.

Den första dagen, öppningsdagen den 14 mars, och innan klockan 10 är vikt åt företagskunder med frukost och seminarier i ett slutet rum med 300 inbjudna vip-kunder. Sedan är mässan öppen för alla andra företag.

På fredag den 15 mars bjuds ytterligare en dag för företagskunder och b2b.

– Skillnaden mot i fjol är att företagskunderna får ytterligare en dag på mässan. Vi vill med detta tydliggöra vår ökade satsning på tjänster och servicelösningar, säger Caroline Johansson.

Även det av Dustin uppköpta IT-Hantverkarna kommer att finnas på plats under mässdagarna för att visa vilka utvecklade tjänstelösningar som Dustin och IT-Hantverkarna tillsammans kan erbjuda marknaden.

Mässan avslutas sedan lördag den 16 mars med att bjuda in privatkunder och konsumenter. Då, liksom övriga dagar, bjuds det på olika aktiviteter, tävlingar och upplevelser runt om på den 3 500 kvadratmeter stora mässlokalen.

Även i år kommer att finnas ”helpers” att tillgå, det vill säga Dustin-medarbetare som hjälper besökarna att dels hitta rätt på mässan och dels främja samtalen mellan besökare och utställare på mässan.