CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

4g

Storsatsning på 4G-snack
– då väntar helrenovering


- Computer Sweden:

Polisens vapensköld

Bängen snålar
– nobbar nallar


- Computer Sweden:

spam

Myndighet spammar
– direktören bakom


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag
-3°
Silicon Valley
Idag (lokal tid)
10°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

35 varslas när Telenor
lägger ut kundservice

Synd om deras kunder..

2013-03-04 14:48

...som kommer ringa till ett ställe där fokus ligger på korta samtal och ju snabbare man kan dissa den som ringer ju mer bonus kan man racka up.

Krapht

Synd om deras kunder..

2013-03-04 14:55

Att Telenor inte har mycket till övers för kundservice blev man ju varse när de köpte Vodaphone. Vodaphone hade ju helt makalös kundservice innan uppköptet. Det var ju som att dra ur sladden så fort Telenor tog över.

Kalle stropp

Hur var det nu?

2013-03-04 17:36

Från SvD : Omkring 300 jobb på Uniflex i Karlskrona försvinner som en följd av omläggningen. Med 35 som varslas på Telenor handlar det alltså totalt om cirka 335 arbetstillfällen.

Vore det inte bra om Telenor berättade vad det beslut de tagit leder till? Verkar som de har svårt att berätta allt, något vi sett förr från dem. Undrar vilka kriterierna är för att arbeta med marknadskommunikation på Telenor? Ljug så mycket du kan

335 personer i Karlskrona är ett stort varsel, finns inget annat att säga, och det är Telenor som är ansvariga för detta

Motto

fokusera på produkt- och tjänsteutveckling

2013-03-04 19:03

... så kundtjänst/kunderna är inte så viktigt!
Giriga Telenor har nu bara kinesiska leverantörer i mobilnätet, kanske hamnar kundtjänsten där också så småningom, ännu billigare.

Stonebreaker

fokusera på produkt- och tjänsteutveckling

2013-03-05 07:30

Precis vad jag tänkte också. Sedan är det ju knappast så att de har massa innovativa produkter och tjänster som de måste fokusera på att utveckla. De köper ju in all utrustning och de har väl knappast någon omfattande inhouseutveckling? Vad är strategin när man väljer att fokusera på detta som inte är deras kärnverksamhet. Det är ju uppenbart att det endast handlar om att spara lite pengar och skita totalt i allt vad kundtjänst och kundvård är - det som borde vara deras främsta fokus!

Pekz0r

fokusera på produkt- och tjänsteutveckling

2013-03-05 08:43

... och Telenors nya mobilnätsutrustning (2G&4G) från Huawei supportas säkert från Huawei ... så vad ingår i produkt- och tjänsteutveckling?
Det är uppenbart att giriga Telenor bara vill kapa mer kostnader, hoppas kunderna inser det!

Stonebreaker

fokusera på produkt- och tjänsteutveckling

2013-03-05 07:30

-

Pekz0r

Jag kommer att byta till annan levernatör

2013-03-04 20:02

Tack Telenor ! Jag kommer att lämna er. Återstår att se vem som är bättre..

MacCloud

Jag kommer att byta till annan levernatör

2013-03-05 11:14

Känner likadant, Kundservicen är det jag stannat hos Telenor för genom alla år. Nätet funkar bra, och de få gånger man behövt hjälp har kundservice funnits där med bra hjälp.

Det har redan försämrats över åren, blir detta ännu sämre lämnar jag med. Men låt oss ge dem en chans. Outsoursat betyder inte automatiskt sämre, men oftast är de hårdare pressade att leverera resultat. (vilket i slutändan blir sämre för oss)

capsloco

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Consid fick napp i förvärvsfisket


- IT24:

Tidsplan satt för Evryaffären


- IT24:

Ny ALM-skalp för Sogeti hos Microsoft


- IT24:

Coromatic bygger med extra mycket rymd

- IT24:

Proact blir större hos Småa


- IT24:

Sigma Society rustar med partneransvarig


- IT24:

Chalmers blir Ipnetts pionjärkund


- Computer Sweden:

Apple och IBM gör företagsappar ihop

- IT24:

Nu byter han Ricoh mot rinken


- IT24:

Qbranch tar hem rekordaffär


- IT24:

DGC blåser igång nytt projekt


- IT24:

Coromatic riktar kraften åt flera håll


- IT24:

Spotifygrundare satsar stort i Telia


- IT24:

Reklamprofil till Bisnode

- IT24:

De gör upp i HP:s myrstack


- IT24:

130 nya postmiljoner till CGI


- IT24:

SR väljer Hi5


- IT24:

Björn Hansen

Lidköping blåser av Apple-upphandling


- IT24:

Xperta bygger om på Svevia


- IT24:

Falvin tar plats hos Crunchfish

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb


- IT24:

De har bytt jobb vecka 47


- IT24:

Jobb

De har bytt jobb


Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

Guiden till outsourcad IT-säkerhet
Gör företagets hela kunskapsbank sökbar
Kontexten bygger kundupplevelsen

Vimmel

Microsoft vill peppa det techa könet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24