CS senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

Nadella vill in på
sakernas internet


- Computer Sweden:

Klarnas okända
mångmiljonärer


- Computer Sweden:

It-bolagen tar fajten
med reklambyråerna


Vädret från yr.no - levererat av Meteorologisk institutt och NRK
Kista
Idag
11°
Silicon Valley
Idag (lokal tid)
21°

Håll debatten levande

Artikelkommentarer. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Iphone-kund fick
rätt efter två fel

Apple, Apple

2013-03-06 14:06

Tänk om Apple skulle börja lära sig att följa svenska lagar och regler. Det är ju inte meningen att återförsäljarna ska få stå för fabrikationsfel vid reklamationer bara för att Apple inte känner för att hantera reklamationer.

Bejje

Apple, Apple

2013-03-06 14:16

Njaa, om man som återfösäljare vill sälja produkter från Apple, så får man också ta den uppenbara risken att sälja produkter från Apple.
Apple, Ryanair med mera är lika intresserade av svensk konsumenlagstiftning som jag är intresserad av priset på 1 liter mjölk i södra Argentina.

Oscar

Apple, Apple

2013-03-06 14:35

Runt motsvarande 7:70 kronor, dvs ungefär som här hemma.

Berger Brosa

Apple, Apple

2013-03-06 14:50

Jaha, där ser man. Jag har undrat länge men till slut så fick jag veta, tackar.

Oscar

Apple, Apple

2013-03-06 15:19

Men är det inte så att Apple har något kontor i Sverige också? Om de har de så måste de ju följa svenska lagar och regler. Finns de inte i Sverige så tror jag nog att de kommer undan tyvärr.

Bejje

Apple, Apple

2013-03-06 15:35

Fast det är återförsäljaren som är bunden till konsumentlagarna.

Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta

Apple, Apple

2013-03-06 15:39

Ja givetvis, men företagen som tillverkar produkterna måste ju fortfarande ha ett ansvar för sina produkter eller är konsumentköplagen gjord så att den bara ska gynna konsumenter, men straffa återförsäljare och helt släppa tillverkarna fria från sitt ansvar. Konsumentköplagen kanske inte har något med detta att göra, men någon lag borde ju finnas som reglerar reklamationer mellan återförsäljare och tillverkare?

Annars är det mycket märkligt att någon återförsäljare ens vill sälja iphones när de själva måste stå för reklamationskostnader vid fabrikationsfel.

Bejje

Apple, Apple

2013-03-06 16:28

Ungefär så. Hur felhantering av produkter sker mellan återförsäljare och tillverkare/distributör regleras helt i avtal. Ofta är det dock så att tillverkaren har en form av generella garantier, men det är helt frivilligt, men hur denna kan användas framgår av villkoren.

Som återförsäljare så är man väldigt utsatt för ekonomiska risker i flera år efter att en produkt sålts. Marginalerna skall i många fall täcka upp även detta.

Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta

Apple, Apple

2013-03-06 19:59

Konsumenten kan vända sig mot tidigare säljled om behov uppstår. Vill eller kan inte återförsäljaren hantera ärendet så kan man fortsätta uppåt i kedjan.

REx Luthor

Apple, Apple

2013-03-06 20:29

Denna möjlighet finns, men det är så vitt jag vet inte bindande för tex en distributör att ta hand om ärendet.

Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta

Regler

2013-03-06 15:38

Du måste följa svenska lagar och regler om du bara marknadsför dug gentemot svenska kunder. Man behöver inte ha kontor här.

Men i det här fallet är det butiken som har bördan och inte Apple. Avtalet är mellan kund och butik, och sedan är det upp till butiken att ta det med sin leverantör.

Men, även om det låter troligt, så vet vi inte om det är det kända felet på den här enheten eller ett specifikt fel (kanske samma lur som kommit i retur). I o f sig en akademisk fråga, men ändå.

rogerik

Apple, Apple

2013-03-06 15:24

Precis, säljer eller köper man Apples produkter får man vara beredd att ta strid med en sekt, och det är aldrig lätt.

Windroid

Apple, Apple

2013-03-06 21:16

Är inte det där att kalla Apple för sekt lite förlegat? Trodde vi hade kommit förbi den sandlådan.

star-affinity

Apple, Apple

2013-03-06 22:44

Det gäller ju fortfarande så det är inte alls förlegat .

Balle Valle

Apple, Apple

2013-03-07 05:09

Tvärtom! Apple-fanatism är i allra högsta grad aktuellt, även om antal lekande barn i sandlådan har minskat på sistone.

Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta

Apple, Apple

2013-03-07 17:22

+1

Martin Johansson

Apple, Apple

2013-03-06 14:40

Så som lagen är skriven så är det den part som konsumenten har avtal med, dvs köpt produkten av och den som står på kvittot/fakturan, som skall stå för kalaset.

Lite märkligt dock att Katshing inte har råd att ersätta kunden trots att man slänger upp stora dyra annonser på bästa plattformsplats i tunnelbanan...

Du GoflorpOSX GordonFlash och 32768 andra gillar detta

Apple, Apple

2013-03-07 20:55

Sak samma undrar jag med! Har man ej pengar för att ersätta kunden med, då borde ju egentligen ett konkande vara nära!

pimmel

Apple, Apple

2013-03-06 15:41

Du lever inte i verkligheten va?

Så här är det med ALLA produkter du köper att det är återförsäljaren som står för garantiåtgärder.

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 15:48

Tror inte du hänger med på vad jag menar.

Självklart är det återförsäljaren som har ansvaret mot mig som kund. Något annat har jag inte påstått heller. Det hjälper ju dock inte återförsäljaren om tillverkaren säljer produkter med fabrikationsfel och sen vägrar stå för kostnaden för detta mot butiken.

Det jag menar är att det borde finns någon lag som förhindrar att tillverkare kan tillverka skitprodukter som slutar funka och sen bara lämna över ansvaret och kostnaden för deras fel på återförsäljaren.

T.ex. iphones då där ett fabrikations fel orsakar att täckningen är fruktansvärt dålig. Det är knappast meningen att en återförsäljare ska riskera att få ta emot tusentals reklamationer på detta utanför garantitiden och sen ersätta dessa tusentals personer med nya telefoner ur egna företagets ficka. Självklart har då tillverkaren ett ansvar.

Bejje

Apple, Apple

2013-03-06 15:59

I ditt ursprungsinlägg så kommer du med fabler och rena lögner och spekulationer i bara ett syfte...trolla.

"Det jag menar är att det borde finns någon lag som förhindrar att tillverkare kan tillverka skitprodukter som slutar funka och sen bara lämna över ansvaret och kostnaden för deras fel på återförsäljaren."

Alla tillverkare av produkter har en felprocent så ge inte sken av att det är ett specifikt problem för Apple.
Men det skapar bra rubriker och ett större nyhetsvärde för ingen bryr sig om ifall en Samsung är trasig.
En dussinprodukt är ingen intresserad av.

Undrar om inte du jobbar på AF eller annan skittidning för du gillar att fabulera och överdriva med dina inlägg.

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 16:32

Hittade honom:
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16336852.ab

"Han tittar närmre på telefonen och upptäcker att den är "helt uppfläkt".
- Den fick inte ens plats i kartongen.
Han tog med sig sin Iphone och åkte till Apple Store i Täby Centrum norr om Stockholm.
- Där säger de att det är helt normalt. Enligt deras tekniker sväller batteriet upp för att skydda dig från att det ska rinna ut batterisyra, och det finns en inbyggd avancerad funktion som gör att detta inträffar efter ungefär 2 år. "

All FUD aside, jag skulle aldrig kopa nat fran ett foretag, vilket som helst, som anstranger sig sa mycket for att behalla kontrollen over de produkter de saljer och sa aktivt motarbetar konsumentens mojligheter att gora nat sjalv med hardvaran de kopt, but I digress.

yadayada

Apple, Apple

2013-03-06 16:38

Inget specifikt för Apple om du nu trodde det.

http://www.cellphones.ca/news/post004998/

"Matsushita har kommit överens med Nokia om att stå för kostnaden vid återkallandet av de cirka 46 miljoner defekta batterier man levererat. Matsushita gör uppskattningen att det kommer att kosta dem 10 - 20 miljarder yen, drygt 600 miljoner - 1,2 miljarder kronor.

http://www.mobil.se/nyheter/nokia-och-matsushita-overens-om-defekta-batterier-1.282009.html

Alla tillverkare av telefoner råkar ut för defekta batterier.

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 16:41

Nej varfor tror du att jag trodde det?

Men

"Han tog med sig sin Iphone och åkte till Apple Store i Täby Centrum norr om Stockholm.
- Där säger de att det är helt normalt. Enligt deras tekniker sväller batteriet upp för att skydda dig från att det ska rinna ut batterisyra, och det finns en inbyggd avancerad funktion som gör att detta inträffar efter ungefär 2 år." [...] ""I butiken i Täby blev han erbjuden en ny telefon - mot att han betalade 695 kronor för någonting som de skulle kalla ett "batteribyte"."

vs.

"Matsushita har kommit överens med Nokia om att stå för kostnaden vid återkallandet av de cirka 46 miljoner defekta batterier man levererat."


Ser du skillnaden?

yadayada

Apple, Apple

2013-03-06 16:47

Nu tycker jag det är bra att det finns en säkerhet inbyggt i batteriet men det gör visst inte du. Eller du kanske tror att alla batterier sväller exakt på dagen när det blir 2år!!!

Att en tekniker gör denna bedömning betyder inte att det är själva Apple som står bakom detta beslut.
Se bara på alla andra elektronikkedjor och dess personal som tar dåliga beslut.

1 st defekt batteri kontra 46miljoner...ser du skillnaden?

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 16:58

haha fan jag maste verkligen skriva ut allt i klarttext. Min ursprungliga poang var att folja upp pa din kommentar om snyftartiklar i AB och hintade om att den kanske var skriven av Bejje, men det missade du i ditt blinda Appleforsvar. Jag holl alltsa med dig.

Det ar klart att det ar rent och skart skitsnack att det finns en funktion som svaller batteriet efter 2 ar. Poangen ar att de ljuger honom upp i ansiktet. Det finns batterier som har brunnit ifran Apple ocksa sa det har med att det finns en magisk sakerhetsfunktion bara hos Apple ar skitsnack.

Han skall alltsa vara tacksam att han skall fa betala bara 700 kr for att fa en ny telefon, pga nagot som hogst sannolikt ett fabrikationsfel. Ist. for att tillverkaren ersatter honom som de borde gora om han nu inte har varit inne och rotat sjalv i luren.

Om du gar tillbaks till min forsta paragraf och laser mitt forst inlagg igen, sa borde det vara ratt sjalvklart att jag saklart anser att detta ar en snyfthistoria. Star han pa sig sa borde han fa lur utan kostnad och det var bara fulspel fran saljarens sida. Men Apple har ju inte direkt skinande record (darav postandet i traden till denna artikeln) av "det ar inte deras fel det ar ditt fel"!

Ja skillnaden ar, om man resonerar som du, att Apple ar sa javla snala att de inte kan ersatta 1 batteri medans Nokia loser ersattningen for 46 miljoner och tar sitt ansvar. Men ser man pa det du forsoker insinuera, att Apple har otroligt bra kvalitet pa sina batterier levererat till slutkund jamfort med andra tillverkare, sa sager det vi hittills diskuterat har inte ett skit om det.

yadayada

Apple, Apple

2013-03-06 17:01

"Ja skillnaden ar, om man resonerar som du, att Apple ar sa javla snala att de inte kan ersatta 1 batteri medans Nokia loser ersattningen for 46 miljoner och tar sitt ansvar. Men ser man pa det du forsoker insinuera, att Apple har otroligt bra kvalitet pa sina batterier jamfort med Nokia, sa sager det vi hittills diskuterat har inte ett skit om det."

Nu är det inte Nokia som ersätter utan Matsushita :)

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 17:05

Och klart att Nokia inte har nanting alls med det att gora, eller? "De loser ersattningen". Du gor verkligen ditt yttersta for att missa poangen eller sa trollar du bara.

yadayada

Apple, Apple

2013-03-06 17:07

Jag förstår precis poängen men som du själv skrev så måste man visst skriva i klartext för att du ska förstå.

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 19:11

Menar du skittidningen AF som plockar hem stora journalistpriset år efter år. Eller skittidningen AF som brukar vinna årets bild/fotograf?

JaSåÄrDetNog

Apple, Apple

2013-03-06 19:17

Denna

http://www.aftonbladet.se

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 19:56

Det där ser lite ut som en Web-site

JaSåÄrDetNog

Apple, Apple

2013-03-06 20:51

Wow du är verkligen smart. Har du ansökt till mensa?
Det är en tidning också.

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-06 21:04

Nej, det är en förening. Mensas tidning heter Legatus Mensae.

JaSåÄrDetNog

Apple, Apple

2013-03-06 21:06

Haha...nu ser jag hur tokigt jag skrev.
Menar att Aftonbladet är en tidning också.

hdtv-lol

Apple, Apple

2013-03-07 21:05

Vad farao kan man väntar sig av en produkt, där dess kinesiska underleverantör pga. skitdåliga arbetsförhållanden och -tider drabbades under förra året av några arbetares självmord genom att de hoppade ur högtbelägna fabriksfönstrar, tro???

pimmel

Apple, Apple

2013-03-06 19:07

Det där är ju iofs en förhandlingsfråga mellan lev. och återförsäljare. Man kan ju t.ex få ett bättre pris om man förhandlar bort lång garantitid.

Själv är jag f.ö. övertygad om att IKEA kommer få stora problem med sin sattsning på hemelektronik då de lämnar 5!!!! års garant.

JaSåÄrDetNog

Tillverkare vs återförsäljare

2013-03-07 13:15

Sist jag kollade var det helt frivilligt vilka tillverkare du som återförsäljare väljer att befatta dig med. Om du anser att tillverkaren ger dig så dåliga villkor/tillverkar så kassa produkter att du inte har möjlighet att följa svensk/europeisk lagstiftning, så får du helt enkelt låta bli att sälja deras produkter.

Oavsett hur du väljer att göra, så är det inget som ska gå ut över konsumenten.

enemywithin

Apple, Apple

2013-03-06 19:01

Där har du fel, den 3-åriga reklamationsrätten gäller mellan återförsäljare - konsument. Garantin (en branschöverenskommelse som för hemelektronik är 2år(förutom t.ex Apple som bara har ett år)) står leverantören alt. tillverkaren. Därför är det alltid bra att fråga leverantören om garantitiden och inte återförsäljaren då de väldigt ofta är mycket dåligt insatta i detta och har en förmåga att bara lämnar (felaktigt) ett år

JaSåÄrDetNog

Apple, Apple

2013-03-06 19:19

Garanti
En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan ska hålla eller fungera under en viss tid. Enligt konsumentköplagen ska alla fel som visar sig de första sex månaderna efter köpet räknas som ursprungliga fel. Om sådana fel uppstår har man rätt att antingen få varan lagad, få en ny vara, eller få priset på varan nedsatt. Garantin kan gälla hela varan eller bara en del av den. Även om garantin inte gäller hela varan har du alltid rätt att reklamera om det är något fel på den.
I praktiken ger lagen alltså en garanti på sex månader. Det är frivilligt för säljaren att lämna garanti för en längre tid. Säljaren slipper uppfylla garantin bara om felet beror på till exempel
● en olyckshändelse efter det att du har fått varan,
● vanvård,
● onormal användning,
● att du låtit bli att följa skötsel- och service-
anvisningarna.
Enligt konsumentköplagen kan du reklamera fel på en vara upp till tre år efter köpet. Även om garantin är på ett eller två år, är reklama- tionstiden fortfarande tre år.
Under garantitiden ska säljaren reparera varan, oavsett när den går sönder. Du behöver inte bevisa att felet fanns redan från början. Men när garantin har gått ut måste du kunna styrka att felet fanns från början.
Att du har kvittot kvar är inte obligatoriskt, om du på något annat sätt kan bevisa att du har köpt varan i butiken vid ett visst tillfälle. Men eftersom det är du som ska kunna bevisa det, är det alltid enklast om du spar kvittot.

Saxat ur

http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Beställa%20och%20ladda%20ner/Broschyrer/Dokument/kis_svenska_06.pdf

Veritas odium paret

Apple, Apple

2013-03-06 20:09

korkat skrivet av konsumentverket. Garanti har inget med.konsumentköplagen. Däremot reklamationsrätten.
Annars stämmer texten alldeles utmärkt. Men det viktiga i mitt inägg var att leverantören av hemelektronik nästan alltid står för servicekostnaden under 2år (finns några få undantag) här ligger dessutom bevisbördan inte hos konsumenten. Alltså köper du hemelektronik i Sverige och varan går sönder mellan år 1 och 2. Kolla alltid med leverantören om butiken påstår att det endast är ett års garanti. Gå tillbaka till butiken och säg åt dem att de har Fel! (vilket de alltså har i kanske 80%

JaSåÄrDetNog

Apple, Apple

2013-03-06 22:00

Blev sugen att läsa, men sen såg jag avsaknaden av radbrytning så då orkade jag inte.

Bejje

Apple, Apple

2013-03-07 00:05

Sorry, det var slött av mig men min mobil är lite jobbig så jag orkade inte.

JaSåÄrDetNog

Apple

2013-03-06 14:53

Som tidigare påpekat så är har Apple agerat korrekt. Vid den tidpunkten sålde man inte telefoner direkt till konsumenter så man går inte under konsumentköpslagen. Då katshing(?) inte har något bra avtal med Apple kan man inte påverka situationen utan måste stå för ersättningen till kund själv.
Dock kan man ifrågasätta Arn:s beslut då man kan ifrågasätta vad kunden har gjort för att rätta "antennfelet"? Borde ju rimligtvis räcka med en bumper eller liknande lösning om det gäller det ökända konstruktions-tabben från Apple.

Logik

Apple

2013-03-06 20:18

"Anspråk mot näringsidkare i tidigare säljled

46 § Om säljaren är på obestånd, har upphört med sin näringsverksamhet eller inte kan anträffas, har köparen rätt att rikta anspråk på grund av fel på varan mot en näringsidkare i tidigare säljled som har överlåtit varan för vidareförsäljning."

REx Luthor

Apple

2013-03-07 10:34

Nej, användaren behöver inte köpa till eller acceptera att få en bumper, som en lösning på ett sådant problem. Då följer inte produkten längre de specifikationer som kunden köpte varan under. Och kunden har därmed rätt att reklamera produkten.
Så ARN har gjort rätt.
Det underliga är katshings agerande, dom måste ju veta vad dom har för skyldigheter, det är man skyldig att göra som aktör i Sverige.

Oavsett om Apple säljer mobiler till kund eller inte, så är det den återförsäljaren du köper av som ska följa lagen.

Jon Holstein

Å andra sidan

2013-03-06 15:33

Är ARN's synpunkter bara en rekommendation och ingen är tvungen att följa.

Lars Kongo

Å andra sidan

2013-03-06 16:42

Fast det ser rätt illa ut att inte följa deras rekommendationer.

Jag har själv fått en trasig HP skrivare fixad på reklamation genom att kontakta konsumentvägledaren och hota med ARN.

Efter att HP, Infocare och ÅF blivit upplysta om sina skyldigheter backade Infocare efter mycket om och men från undersökningsavgiften och återförsäljaren beklagade det inträffade och lät mig välja en ny skrivare.

Erik Sj

Å andra sidan

2013-03-06 19:18

Infocare, lever de fortfarande. Häpnadsväckande

JaSåÄrDetNog

Å andra sidan

2013-03-06 20:22

Ett av de större postorderföretagen tyckte att jag själv skulle skicka en trasig hårddisk över Atlanten till tillverkaren för reklamation.

Jag svarade att visst, det kan jag göra men att KKL i ett sådant fall ger mig rätt att kräva betalt för mina utlägg av säljaren och att det skulle bli mycket, mycket dyrare än en helt ny disk. Det tog bara en dag så fick jag hem en ny disk.

De har förmodligen tjänat multum på att lura sina kunder att ta reklamationerna direkt mot tillverkarna :/

REx Luthor

Det värsta är att folk går på bluffen

2013-03-07 07:53

"Apple säger..."
"Sony säger..."
"Samsung säger..."

När ska folk lära sig att i Sverige gäller Sveriges rikes lag och inte tillverkarnas åsikter. Tillverkarna får säga och tycka precis vad dom vill, MEN det är kund och butik som ingått avtal och tvisten är mellan dessa 2 parter. Tillverkaren har inget att säga till om i denna tvist.

Gert Fylking

Trasig från fabrik

2013-03-07 08:28

Min iPhone var trasig redan i kartong. Home-knappen klappade. Ibland bra ibland sämmre, På garantiservice bad man mig vänta till felet var mer bestående. Efter ca 6 månader uppstod felet dagligen med att jag lämnande in den. Men någon garanti gällde ej då de påstod att det var en skada i ena hörne på telefonen. "Det är Apples Policy". Hade att välja mellan Skrota telefonen 375kr, utbytestelefon 2990 kr eller lösa ut den oreparerad 350 kr. När jag väl löst ut telfonen såg jag inga skador annat än om jag tittade noga med läsglasögon kunde man man se ett liten märke i ena hörnet. Ändock hade jag anmält felet när den var ny och gjort som de sa på servicestället. Hadde dessutom mailkorr som bekräftade detta. Efter många turer och massa frustration fick jag till slut en ny av Dustins som levererat telefonen, trots att det ej låg i Dustins ansvar att lösa detta. Det blir aldrig mer en iPhone för mig kan jag säga.

Jörgen 99

Trasig från fabrik

2013-03-07 10:38

Om Dustin levererade telefonen, så är det Dustin som har åtagande mot dig, inte Apple, eller annat serviceställe.

Men det är riktigt oschysst av tillverkare att inte ge återförsäljarna bra villkor.

Jon Holstein

Katshing

2013-03-07 13:11

"Anledningen till att Katshing inte ville avhjälpa felet ... inte hade råd att själva stå för kostnaden för att avhjälpa felet."

Om man inte "har råd" att följa lagen, så har man ett grundläggande fel i sin affärsmodell, och borde inte ägna sig åt konsumentförsäljning över huvudet taget.

Läste redan när de var nystartade om hur Katshing frångick sitt ansvar enligt konsumentlagen (att bekosta returfrakt vid reklamation), och tydligen har det inte blivit bättre, så det är bara att fortsätta hålla sig borta från dem.

enemywithin

Comments powered by Disqus

Nyheter

- IT24:

Decido Kompetensor köper Åhus Studiodata


- IT24:

Intels plattjakt kostar skjortan


- IT24:

Han sätter tryck på IP-Onlys försäljning


- IT24:

Nu säljer Ica Kjell & Company

- Computer Sweden:

Klarnas okända mångmiljonärer


- IT24:

IFS förbättrar konsultmarginalen


- Computer Sweden:

Nya konkurrensen: reklambyråerna


- Computer Sweden:

Intel slår förväntningarna

- IT24:

Nedbantat Dell storsatsar på kanalen


- Computer Sweden:

Vd ser it-chefer som framgångsfaktor



- IT24:

24-podden: "Det var en glädjens dag"


- IT24:

HP i gigantisk muthärva


- IT24:

Jeeves shoppar i Schweiz

- Computer Sweden:

Zebra Tech köper Motorola Solutions


- IT24:

Cdon på väg bort från Klarna


- Computer Sweden:

Mozilla utser tillfällig vd


- Computer Sweden:

Big data driver tillväxt för molnleverantörer


- IT24:

Folksam väljer Capgemini


- IT24:

Ericssons strategichef lämnar

Lönelistan

På nytt jobb

- IT24:

De har bytt jobb


- IT24:

På nytt jobb V 14


- IT24:

På nytt jobb V 13


Utvalda jobb

Utvalda whitepaper

Software-as-a-Boss
Ditt digitala skyltfönstret
DevOps krossar barriärerna

Vimmel

Kungen till kaffet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev
Kontakta oss

Har du något spännande att berätta? Tveka inte att höra av dig till oss!

Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00
 

Om IT24