I samband med The Phone Houses utökade satsning på bärbara datorer har kedjan nu börjat samarbeta med tillbehörstillverkaren Kensington.

– Det känns jättespännande. Framför allt att hamna i en annan sida av branschen där vi inte har jobbat särskilt mycket tidigare. Vi har mest verkat på b2b-sidan och inom retail. Nu går vi mer mot mobilbranschen. Men det är väl en trend som sker att branscherna går samman mer och mer, säger Hanna Magnusson, som även ser flera vinster med att vara ute i konumentledet.

– The Phone House har 95 butiker och de är ofta citynära, så det innebär ett annat sätt att synas mot konsumenter.

Vilka tillbehör handlar det om?
– Vi har plockat ihop ett litet kit. Först och främst ska The Phone House få äran att lansera vår nya mus, sedan är det ett lås, en hub, ett laptopsstöd och en enkel presentatör. Till att börja med säljer vi produkterna en och en så får vi se om vi gör någon gemensam lösning senare.

Hur ser era förväntningar ut?
– Det är precis nytt. Vi hoppas så klart på en långvarig relation och att vi blir en naturlig partner för The Phone House när det gäller mobila tillbehör.