– Vi satsar på bingo eftersom det är så pass snabbväxande. Vi har ju redan kasinospel som på många sätt är likartade med bingo, men bingo drivs framförallt av en social drivkraft, säger Jonas Sundevall.

Men förtas inte den sociala aspekten genom att man spelar på nätet?
– Nej, jag skulle snarare säga att det är tvärtom. Det finns studier som visar att nätbingo är mer socialt eftersom du kan chatta med samtliga spelare och inte bara prata med din bordskamrat.

Jag antar att er målgrupp för bingo ser något annorlunda ut än de grupper ni vänder er till idag?
– Målgruppen är något äldre och har en större andel kvinnor än män. I och för sig varierar det mellan olika länder. I Sverige har vi fler kvinnor som spelar bingo än män, men i Spanien är det precis tvärtom.

Vad är ditt mål för Redbet?
– Det är självklart att bli en av de ledande aktörerna. Idag är vi relativt smala, men vi jobbar med det genom att köpa bolag, vilket vi senast gjorde idag i Lettland. Sedan måste vi bli mindre beroende av en marknad och ett spel, vilket idag är Skandinavien och poker. Vi måste helt enkelt bli av med beroendet.