Sök jobb och få en klubba. Det lockade företaget Powerchallenge med på Nordic Game i Malmö. Och klubborna gick faktiskt åt.

- Vi hade med oss hundra klubbor, de är hembakta. Det är många som vill ha och en del är nyfikna på jobb, så vi är nöjda, säger Thomas Langvik som är AD.

Nordic Game genomförs i år för fjärde gången och är både Nordens och Europas största konferens för spelutvecklare. Ett tusental besökare räknar arrangörerna med innan mässan stänger i eftermiddag. Även om de flesta besökare redan har jobb, fanns även studerande på plats.

- Jag tycker det här är helt fantastiskt. Konferensen växer för varje år och så här långt känns responsen väldigt bra. Vi får väl se hur många leads det här ger för rekrytering, men vi är nöjda med att vara huvudsponsor rekryteringsavdelningen på konferensen, säger Massive Entertainments vd Martin Walfisz.

Christofer Sundberg är vd på Avalanche i Stockholm. Hans företag har vuxit från 30 anställda till över 100 på fyra år. Han tycker att det börjar bli spelutvecklarnas marknad.

- Det är inte så svårt att rekrytera unga utvecklare, det är möjligen vissa med speciell kompetens som kan vara svårt, till exempel leveldesigners. Annars är det seniora medarbetare som är svårt att rekrytera, säger han.

- Där börjar personalkostnaderna skena.

I Avalanches monster fanns inga hembakade klubbor, däremot fick nyfikna och intresserade en t-shirt med företagets Che Guevara inspirerade logga. De gick åt nästan lika fort som klubborna i montern intill.