Trine Grönlund, vd för webbtv-kanalen Zentv har bytt bort en lång framgångsrik karriär i New York med långa arbetstider, vardagsstress, utbrändhet mot paus i livet och en flytt till lugnet i Falsterbo.

Att ta en paus i livet behöver inte innebära att sälja hus och åka på seglats utan de kan vara små medvetna pauser som att avsätta en kväll med familjen utan andra brus, enligt Trine.

Zentvs målgrupp är människor på 30 plus, sådana som snabbt har uppnått sina mål med karriär, hus, barn och söker nu andra meningar med livet.

– Det är för oss som har provat på den yttre karriären och inser att den inte gör oss lyckliga. Nu satsar målgruppen på den inre karriären som personligtutveckling och önskan om att uppnå en balans i vardagen, enligt Trine Grönlund.

Hon fortsätter med att säga att hon vill inspirera andra till att bryta vardagen, hitta nya nycklar till livets pussel.

Pausomanen från Falsterbo berättar att i dag finns det alltfler människor som börjar reflektera över sin jobbsituation, vardag och vart de är på väg.

- Det är dessa människor som jag vill fånga med mina program, säger Trine Grönlund

Zentv har mellan fyra till sex egen producerade temakanaler som uppdateras en gång i veckan. Temat för filmerna varierar men de handlar om människor som söker balans i livet, socialt ansvar, välmående och hälsa.

- Programmen handlar om människor som vågar bryta det invanda och söka efter något nytt, säger Trine.

Enligt Trine har företaget en djupare relation till tittarna eftersom de tittar på programmen en halvtimme eller mer. De har i dag 5000 tittare, men på sikt är målsättningen att företaget ska ha en tittarandel som en nischad tv-kanal.

Som annonsör finns möjlighet att förmedla sitt kommersiella budskap i ett eget tv-program med Zentv som nätverk.

En sådan kampanjkanal kostar 130 000 kronor med en mediatid på tre till sex månader. Annonsörer kan också välja att sponsra en befintlig temakanal för 32 000 kronor med två veckors mediatid. Webb-tv.företaget säljer även bannerutrymme på webbsidan.

– Vi kan erbjuda annonsörer en helhetslösning för att komma i gång med webbtv. De innebär allt från den tekniska plattformen till utformandet och produktionen av programmen, säger Tilde Grönlund.

Företagskonceptet kommer att marknadsföras aggressivt via alla lämpliga medier.  Bland annat finns det planer på att ta fram en film om företaget som ska spridas via nätet. Det har även köpt in personer med stort nätverk som under en dag kommer att spridda Zentv till sitt nätverk.