Cherrytech studios består av sju studenter från högskolan på Gotland. Som ett skolprojekt (och fritidsprojekt, skoltiden har långt ifrån räckt till) har de utvecklat ett slags barnspel som det finns alldeles för få av - ett äventyrsspel riktat till tjejer mellan sex och nio år.

- Jag fick idén när jag såg vilka dåliga barnspel det finns, särskilt till flickor. Nästan allt är peka-och-klicka. Jag såg att det fanns en brist den här typen av spel helt enkelt, säger Annika Fogelgren.

Hon går sista året på speldesignutbildningen. Resten av gänget - det är sex medlemmar till - i Cherrytech går andra året.

- Jag hade ingen strategi att det skulle vara många tjejer med i projeketet. Jag kollade helt enkelt vilka som var bra på att jobba mycket bland de andra studenterna, och då var det tjejerna.

Förutom Annika består studion av Marie Viberg, Emma Johansson, Albertina Sparrhult (de fyra som är med på bilden), Pernilla Sparrhult, Jens Hedenskog och Björn Bergstrand. Fem tjejer och två killar alltså.

- Fast jag skulle inte säga att vi gör ett barnspel för flickor bara för att vi är tjejer som gör spelet. Det kunde precis lika gärna varit killar, vi är bara några som har ungefär samma syn på spel och som jobbar hårt och som är fokuserade på att göra klart spelet.

Fast det är möjligen en sanning med modifikation. Rollspelsinslagen i Fairytale går inte ut på att levla upp i styrka, magi och få häftigare vapen. Nej, här levlar man upp känslor som snällhet, empati och kärlek.

Cherrytech har varit på många mässor och utställningar. De är fattiga studenter, men så duktiga att högskolan sponsrat dem. Arbetet utför de i egna kontorslokaler i Visbys hamn - lokalerna är gratis eftersom de vann Gotland game awards för två sedan.

- Mässorna och utställningarna är så roliga eftersom vi alltid träffar barn där. Vi har inte råd att ha fokusgrupper, så alla barn som kommer får testa och så kollar vi vad de tycker. Det har varit som ett magiskt spel, nästan vad de än har önskat sig i spelet har vi lagt till efteråt, säger Marie Viberg.

På Nordic game var det dock mer allvar. Med två tredjedelar av spelet klart siktar de nu på att få ut spelet i handeln innan jul. Alltså gäller det att hitta förläggare.

- Vi har fått kontakt med flera förlag, så det var givande att vara här. Erbjudandena vi får varierar ganska kraftigt, men vårt mål är egentligen bara att få ut spelet i handeln. Vi vill inte jobba gratis så klart, men vi är nystartade och det här är vårt första spel, säger Annika.