Spelsajten Mr Green har funnits på svenska och norska marknaden i ungefär ett år, när de nu tar steget in i Österrike.

– Vi väldigt intresserade av den tyskspråkiga marknden, men Tyskland är en för stor första utmaning. Vi ger oss på ett mindre land, och dessutom ett mindre kulturellt spritt land, säger Mr Greens vd Mikael Pawlo.

Den österrikiska befolkningen har, liksom svenskarna, ett stort intresse för spel, enligt Pawlo.

– De har en stor speltradition, och dessutom väldigt många individer. Bland annat håller Bwin, som är en av Europas största spelaktörer, till där. Även om det kan tyckas lite huvudlöst att ge sig i ett land med så stark konkurrens så tror vi att det är bättre för oss att ge sig in på marknader med stark speltradition, säger han.

Målet är att bli en av de fem största inom tre år, på en marknad där han uppskattar att det finns ett hundratal konkurrenter.

Mr Green har valt att sätta upp ett lokalt kontor i Österrike och anställt Mario Kochwalter som landschef.

Inför releasen har de tvingats göra vissa justeringar för att passa den österrikiska marknaden. De har bland annat sett till att ha ett ordentligt utbud av roulette- och black jack-spel, vilket det finns ett stort intresse av i Österrike, enligt Mikael Pawlo.

På samma sätt som i Sverige och Norge, så väljer Mr Green att marknadsföra sig till stor del via sociala nätverk, som Twitter och Facebook.

Nästa land på tur för expansion blir England, där de planerar att lansera sajten i höst.