Från och med den 10 maj gäller det nya namnet. I samband med varumärkesbytet aviserar bolaget också kraftfulla investeringar i nätets täckning, kvalitet och prestanda. Bolaget skriver i ett pressmeddelande att ambitionen är att erbjuda Skandinaviens bästa lösning för mobil kommunikation.

– Net 1 förmedlar vår ambition att vara nummer ett på marknaden genom att vi når flest och sträcker oss längst, säger vd Per Borgklint.

Bolaget har under Access Industries ägarskap genomgått en förändring och samtidigt har stora investeringar gjorts i nätet. I höstas förvärvade Access Industries dessutom en majoritet i Nordisk Mobiltelefon Danmark, vilket möjliggjorde ett skandinaviskt erbjudande.

I slutet av maj inleder Net 1 en övergång till Ericsson som teknikleverantör som är tänkt att fördubbla kapaciteten i nätet.

– Investeringarna i vårt nät är nyckeln i vår tillväxtstrategi och en central del i vår ambition att vara den aktör som erbjuder marknadens mest tillgängliga lösningar för mobil kommunikation, säger Per Borgklint.