I samband med nyemissionen kliver det finska telekombolaget Elisa in som samarbetspartner, en av ägarna samt att man tar plats i styrelsen. Med hjälp av Elisa ska Voddler lanseras i Finland, Baltikum och Ryssland.

– Elisa är marknadsledande i Finland och Estland och en stark partner när vi nu vill föra ut Voddler till nya kunder och nya marknader. Vi ser mycket fram emot att få jobba tillsammans, säger Marcus Bäcklund, vd på Voddler

– Video och film är en strategiskt viktig del i våra planer framöver, både på nuvarande och nya marknader. Det blev självklart att investera i och inleda samarbete med Voddler, säger Vesa-Pekka Nikula, affärsutvecklingsansvarig på Elisa.

Voddler har 720 000 kunder i Skandinavien som kan välja mellan 2 500 filmtitlar varav 80 procent är gratis att se.

Bolaget har tidigare gjort flera nyemissioner, de senaste två drog in 63 miljoner kronor totalt.