Som IT24 berättade förra veckan är succén för Battlefield 3 redan ett faktum. Bara de två första dagarna skeppades tio miljoner spel till butik. Tre miljoner var redan förbokade av konsumenter.

Siffrorna gäller både Europa och USA.

Även på hemmaplan är rusningen efter spelet stort. Enligt trovärdiga källor till IT24 har försäljningen redan uppgått till imponerande 100 000 exemplar. Det skulle göra lanseringen till en av de mest framgångsrika någonsin.

För återförsäljaren Webhallen har spelet slagit försäljningsrekord.

– Det låter som en rimlig siffra, säger Christer Pettersson, spelansvarig för Webhallen. För vår del har Battlefield 3 slagit alla rekord när det gäller försäljningen.

Christer Pettersson tror att Battlefield 3 får en ytterligare skjuts i Sverige av det faktum att utvecklaren Dice är svenskt.

– Jag hade hoppats att spelet skulle få ett sånt här mottagande, men att det skulle bli riktigt så bra trodde jag nog inte riktigt. Men Dice har varit tidigt ute med fantastiska trailers och bra information om spelet.