För fem år sedan började Siba konkurrera med sig själv genom att lansera lågprisssajten Radars.se. Men nu har den sajten gjort sitt och den sista februari valde hemelektronikkedjan att släcka ner den och istället hänvisa kunderna till Siba.se.

Att Siba satsar hårt på webben har IT24 skrivit om tidigare. Och det är även ur det ljuset man ska se beslutet att skrota Radars.

– Vi stängde ner den för att vi ville fokusera mer på Siba.se. Våra senaste satsningar på e-handel har givit bra effekt och vi tycker att det är bättre att fokusera än att ha en sajt vid sidan om, säger Nora Ay, informationsansvarig på Siba.

Hon säger att Siba har lagt mycket krut på nätet under den sista tiden, och att det även är något som har börjat ge resultat.

– Vi har lanserat en ny mobil betaltjänst med Payair. Dessutom har vi lanserat spelet Fabian Prisjägaren som spelats av flera tusen besökare. Vår webbchef Isabel Bengtsson och vår e-handelskoordinator Josephine Claesson har gjort ett väldigt bra jobb.