Inför den viktiga julhandeln har Netonnet storsatsat på mobilen. E-handlaren lanserade nyligen nya shoppingappar för IOS och Android, och dessutom har man tagit fram en mobilversion av webbsidan.

Mobilapparna, som funnits tillgängliga för nedladdning från App Store och Google Play i en vecka, har av användarnas omdömen att döma, tagits emot väl.

– Vi har under en lång tid sett att en stor andel av vår totala trafik till siten kommer från mobila enheter och har nu utvecklat appar för IOS och Android för både den svenska och norska marknaden. Den globala trenden är att mobil handel ökar i lavinartad takt och därför har vi lagt ner mycket tid på att utveckla mobila handelslösningar som verkligen fungerar, säger Netonnets marknadschef Jonas Järrenfors, som har stor tilltro till de mobila kanalerna.

– Efter bara en veckas drift ser vi att mobilsajten och apparna står för en betydande del av trafik och försäljning. Nu inleds arbetet med att vidareutveckla funktionalitet för ännu bättre shoppingupplevelser.