För elfte året i rad kommer Business Sweden att arrangera en svensk paviljong på Mobile World Congress. På plats kommer ett 20-tal företag finnas och visa upp bland annat mobilbetalningar, lokaliseringstjänster, mobildata, mobila spel och appar.

– Kombinationen av små uppstickare och större etablerade företag representerar svensk innovation när den är som bäst. Den svenska paviljongen är en spännande mötesplats för operatörer, investerare och potentiella samarbetspartners. Vi hoppas att dessa goda förutsättningar ska leda till fruktbara samarbeten mellan svenska företag och operatörer runt om i världen, säger Fredrik Junestrand, affärsområdeschef för ICT på Business Sweden.

Här är de företag som kommer att vara representerade i den svenska paviljongen inom respektive kategori:

Apputveckling:
Appbooster, Appland, Tactel
Mobila betalningar: Basset, Mobill Scandinavia
Gränssnittsdesign: Crunchfish
Mobil data: Birdstep Technology
Prylar: Excito, Myfc
Spel: Mobenga
Positioneringslösningar: Mobile Arts
Mobil infrastruktur och hantering: Aktavara, Fält Communications, HMS Industrial Networks, Ipsoft, Opticaller Software, Talkpool, Techship, Seavus, Synapse Mobile Networks

Dessutom deltar Sweden Mobile Association.