Citiboard, som närmast kan beskrivas som en nätloppis, är kopplat till ett Facebook-konto. Det är en ny köp- och säljplattform för sådana som gillar att fynda, göra bra och snabba affärer, och som vill sälja på enklast tänkbara sätt.

– Vi ser ett jättebehov för den här typen av tjänst på marknaden. Blocket handlar ju till stor del om fordon och vi erbjuder därför en tjänst som vi kallar ”höghastighetsprodukter”, säger Daniel Tidebrink, vd och en av två grundare på Citiboard i ett pressmeddelande.

De mest populära produkterna på Citiboard finns inom mode, möbler/heminredning och barnprodukter, och inom de produktkategorierna har nätloppisen redan slagit Blocket i flera län och städer i antal reda annonser, hävdar Daniel Tidebrink.

Citiboard har slagit mest på landsbygden men att bolaget kommer att göra en satsning i storstadsområdena redan till hösten, eftersom loppis är en genomgående trend i samhället,

Citiboards båda grundare Daniel Tidebrink och Benny Sörensson har med uppbackning av vänner och bekanta själva finansierat bolaget.