Den utmärkelse CGI tagit hem tilldelas den partner i varje land som under det senaste året bäst levererat innovativa lösningar som direkt svarar mot kundernas utmaningar.

Själva priset kommer CGI att ta emot i samband med Microsofts globala partnerkonferens i Houston i juli.

– Vi är jättestolta över att uppmärksammas på detta sätt för det jobb vi gör med att hjälpa kunder i alla branscher att få ut det mesta möjliga av sin investering i Microsoft-plattformen. Utmärkelsen är ett styrkebesked för att vi har det tankesätt och den kompetens som krävs för att integrera hela portföljen av Microsofts lösningar, säger Agneta Lindström, partneransvarig för Microsoft på CGI Sverige.

– Tillsammans med CGI, som verkligen kan kundernas verksamhet och bransch på djupet, kan vi se till att våra gemensamma kunder får ut den största kraften av att kombinera de olika delarna i plattformen. Här i Sverige har vi ett långt samarbete bakom oss som vi nu fördjupar ytterligare, konstaterar Microsofts Sverige-vd Per Adolfsson.

I Microsofts motivering till valet av CGI framgår bland annat det här:

”CGI är djupt engagerade i sitt partnerskap med Microsoft genom försäljning av hela Microsofts företagsplattform och med 1 500 konsulter på den svenska marknaden. Under året genomförde företaget strategiska affärer inom områden som desktop deployment, molntjänster (Microsoft Office 365 och Windows Intune), privata molntjänster, Microsoft Voice, Microsoft Dynamics ERP, Microsoft Dynamics XRM och Business Intelligence. CGI har också samarbetat med Mirosoft Consulting Services för att vinna nya viktiga affärer.”